AJÁNLATOK

 
kosár tartalma

  Jagdpanther - Germany, 1944 #80312

A jármű alapjául a Panther Ausf. G alváza szolgált, amelyre egy 40-80 mm vastagságú, döntött lemezekből kialakított felépítményt helyeztek. A felépítmény gyakorlatilag a széria-gyártású Párduc oldalainak meghosszabbítása volt. Ez a kialakítás kiváló védelmet nyújtott a járműnek. A páncéltesten három búvó nyílást alakítottak ki: egy nagy méretűt hátul a lőszerek rakodására és két kisebbet a felépítmény tetejére. Az alváz szinte egy az egyben megegyezett a sorozatgyártású Panther alvázzal. A legfőbb eltérés a kipufogó rendszerben és az erőátviteli rendszerben volt.
A Jagdpanther menettulajdonságai szintén nagyon hasonlóak voltak a sorozatgyártású Párducéhoz. Jóllehet a "Vadász-párduc" tömege meglehetősen nagy volt ez nem befolyásolt számottevően a mozgékonyságát, mivel a 700 lóerős Maybach motor elegendő hajtóerőt biztosított számára. Az átlapolt futómű rendszernek és széles lánctalpainak (660 mm) köszönhetően a fajlagos talajnyomása kisebb volt, mint a feleakkora tömegű StuG III esetében.
A Jagdpanthert a Nashorn-nál és az Ferdinand/Elefant-nál is alkalmazott 88 mm-es PaK 43-assal fegyverzetét. A fő fegyverzetet jobbra is és balra is 17 foknyira lehetett kitéríteni. Amennyiben ennél nagyobb szögtartományban kellett célozni, akkor az egész járművet el kellett forgatni. A hosszú csövű (L/71) páncéltörő löveg hatásos lőtávolsága elérte a 3000(!) métert, ami rendkívüli teljesítményt jelentett akkoriban.
A jármű gyalogság elleni védelmét egy gömbcsuklós-rögzítésű MG 34-es vagy MG 42-es géppuska biztosította. A géppuskát a löveg baloldalán helyet foglaló rádiós kezelt. A személyzet önvédelmét a járműben elhelyezett négy darab MP 40-es géppisztoly szolgálta.


 Rendelhető - Érdeklődj email-ben ! 

 db
 

PARTNEREK

Több, mint 60 kategória között kereshet érdeklődési körének megfelelő honlapokat. Ha népszerűsítené honlapját akkor is látogasson el ide! A legnagyobb bannercsere-portál!
HÍRLEVÉL
Áraink bruttó árak. Az árváltozás jogát fenntartjuk!